PLIKI Z LOGO. KTÓRY JEST DO CZEGO?

 

Otrzymałeś komplet plików z zamówionym logo. Jest ich – w zależności od projektu – od kilkunastu do kilkudziesięciu, różnią się od siebie nie tylko zawartością, ale przede wszystkim formatem pliku. Jak zorientować się do czego służą poszczególne rodzaje plików? Przede wszystkim zwróć uwagę na podział, który jest widoczny juz na etapie porządkowania plików w foldery: pliki do druku oraz pliki na ekrany.

DO UŻYCIA W DRUKU, CZYLI PLIKI WEKTOROWE

W tym wypadku dostaniesz od nas pliki w dwóch formatach:

PDF (portable document format) – bezstratny format plików służący do prezentacji, przenoszenia i drukowania treści tekstowo-graficznych. Logo w PDF może być śmiało przekazywane do druku, a także do dalszego użycia w projektowaniu (np. do umieszczenia w materiałach promocyjnych, jako nadruk na koszulkach itp.). Logo w tej postaci to tak zwana grafika wektorowa: może być dowolnie skalowane (zmniejszane i powiększane) i nie straci przy tym na jakości. Jeśli Twoje logo jest kolorowe, plik ten może wystąpić w dwóch odmianach: do użycia w druku na papierze powlekanym oraz niepowlekanym.

AI (Adobe Illustrator file) – plik generowany przez profesjonalny program graficzny Adobe Illustrator, w którym w naszym studio powstają logo. Podobnie jak PDF plik jest bezstratny, może być dowolnie skalowany, używany do dalszego projektowania, a oprócz tego modyfikowany. Z tego pliku możemy także wygenerować wiele innych formatów, które mogą być potrzebne w wyjątkowych sytuacjach, jednak obsługa tego pliku następuje tylko w wymienionym wyżej programie.

DO UŻYCIA NA EKRANACH, CZYLI PLIKI RASTROWE

Tu mamy już więcej formatów, które znajdują się w paczce z plikami logo.

PNG (portable network graphic) – pliki do użycia w materiałach przeznaczonych dla Internetu lub materiałów elektronicznych. Nie dadzą się powiększać bez utraty jakości. Tego typu pliki przygotowujemy na przezroczystym tle, aby można było je estetycznie nałożyć na grafiki.

JPG (joint photographic experts group) – pliki, których także możesz użyć do projektów internetowych, jednak trzeba pamiętać o tym, że powiększane stracą na jakości oraz że znak znajduje się na polu wypełnionym tłem, najczęściej białym.

PSD (Photoshop file) – plik do użycia w programie Photoshop. Można z niego wygenerować inne formaty rastrowe.

PLIKI Z LOGO. KTÓRY JEST DO CZEGO?

 

Otrzymałeś komplet plików z zamówionym logo. Jest ich – w zależności od projektu – od kilkunastu do kilkudziesięciu, różnią się od siebie nie tylko zawartością, ale przede wszystkim formatem pliku. Jak zorientować się do czego służą poszczególne rodzaje plików? Przede wszystkim zwróć uwagę na podział, który jest widoczny juz na etapie porządkowania plików w foldery: pliki do druku oraz pliki na ekrany.

DO UŻYCIA W DRUKU, CZYLI PLIKI WEKTOROWE

W tym wypadku dostaniesz od nas pliki w dwóch formatach:

PDF (portable document format) – bezstratny format plików służący do prezentacji, przenoszenia i drukowania treści tekstowo-graficznych. Logo w PDF może być śmiało przekazywane do druku, a także do dalszego użycia w projektowaniu (np. do umieszczenia w materiałach promocyjnych, jako nadruk na koszulkach itp.). Logo w tej postaci to tak zwana grafika wektorowa: może być dowolnie skalowane (zmniejszane i powiększane) i nie straci przy tym na jakości. Jeśli Twoje logo jest kolorowe, plik ten może wystąpić w dwóch odmianach: do użycia w druku na papierze powlekanym oraz niepowlekanym.

AI (Adobe Illustrator file) – plik generowany przez profesjonalny program graficzny Adobe Illustrator, w którym w naszym studio powstają logo. Podobnie jak PDF plik jest bezstratny, może być dowolnie skalowany, używany do dalszego projektowania, a oprócz tego modyfikowany. Z tego pliku możemy także wygenerować wiele innych formatów, które mogą być potrzebne w wyjątkowych sytuacjach, jednak obsługa tego pliku następuje tylko w wymienionym wyżej programie.

DO UŻYCIA NA EKRANACH, CZYLI PLIKI RASTROWE

Tu mamy już więcej formatów, które znajdują się w paczce z plikami logo.

PNG (portable network graphic) – pliki do użycia w materiałach przeznaczonych dla Internetu lub materiałów elektronicznych. Nie dadzą się powiększać bez utraty jakości. Tego typu pliki przygotowujemy na przezroczystym tle, aby można było je estetycznie nałożyć na grafiki.

JPG (joint photographic experts group) – pliki, których także możesz użyć do projektów internetowych, jednak trzeba pamiętać o tym, że powiększane stracą na jakości oraz że znak znajduje się na polu wypełnionym tłem, najczęściej białym.

PSD (Photoshop file) – plik do użycia w programie Photoshop. Można z niego wygenerować inne formaty rastrowe.